Organklockan

Tänkte jag skulle visa en bild på hur våra organ/meridianerna styrs av tiden och i vilken sinnesstämmning som också påverkar kroppen:




Ganska intressant tycker jag för just i dessa meridianområdena kan jag känna ibland de känslorna som beskrivs t ex om man känner sorg får man ju en smärta över bröstet och ner det kan helt klart vara lungorna som påverkas vill bara påstrida om att denna bild inte har någon som helst forskning bakom sig dock stämmer det att många människor får sina hjärtinfarkter och kommer in på sjukhuset kl. 11-13.00 och 23-01.00 lite mer forskning på detta så är jag nöjd.

Trevlig midsommar på Er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Intressant blogg! Är själv intresserad av träning och kost så ska bli kul att läsa din blogg.

Postat av: Stina

Hej!:)

vilken bra blogg! Tänkte fråga vart du har pluggat för jag antar att du har en utbildning?

/Stina

2009-02-24 @ 21:59:24
Postat av: Stina

Hej!:)

vilken bra blogg! Tänkte fråga vart du har pluggat för jag antar att du har en utbildning?

/Stina

2009-02-24 @ 22:00:21
Postat av: Daniel Davidsson

Hej! Tackar för det Angelica.



Hej Stina! Min utbildning till massageterapeut och friskvårdsledare tog jag på Åsa Folkhögskola 2007-2008.

2009-04-01 @ 22:09:52
Postat av: Caroline

Hej



Blev jätte intresserad av organklockan som du postat.

Finns det möjlighet att få tag på hela?

Kan du kanske maila den till mig.



Jag är själv Friskvådskonsult och coach sedan några år Gillar verkligen din blogg. Den är toppen.



Keep up the good work :-)



/ Caroline

2009-11-16 @ 09:31:32
Postat av: Ingrid

Hej. Jag undrar var man kan läsa mer om organklockan och de symptom / känslor som ligger på varje organ-tid? Vilka böcker, var på nätet, osv?

2009-11-24 @ 19:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback