Karaktär

Vi modeller letar väl alltid efter att bli bra på foto inte sant? Jag blev fotad igår av Håkan Olsén en mycket bra fotograf från Falun som har en massa erfarenhet från USA men kom tillbaka hit till Sverige pga att han blev less på att retuschera bilderna så att den naturliga skönheten försvann. Som sagt, jag trodde att jag skulle komma till en ateljé eller studio med blixtar men jag hälsade på Håkan och han visade mig till hans hus jupp ni läste rätt hus vilket gjorde mig lite besviken, här trodde man att man skulle till en ateljé. Jag blev ombedd snällt att komma in och vi gick upp för en stor trapp och vi pratade lite innan vi kom in i köket där Håkan gjorde iordning kaffe vi satt oss ned och såg på reprisen som tv visade på Zlatans mål, vilket mål han är ju en världsstjärna minst sagt. Vi drack upp kaffet som han pressat och jag visade kläderna jag hade med och såklart hade man ju glömt en riktigt dyr svart skjorta med trådar i som ser ut som guld och lite andra kläder.

Jag visade Håkan kläderna och jag tror han hade förväntat sig något i den här stilen:



Tyvärr hade jag ju inte någon utav dessa kläder och heller inte något liknande.
Detta blev Håkan något besviken över vilket syntes i hans ansiktsuttryck.
Dagen blev dock en succé och många bra bilder togs vilka ni kan se på
modellbilder.se där mitt namn är Daniel936.

Vill avsluta första blogginlägget med att det är karaktär som gör en modell och naturlig skönhet inte en massa retuschering, tycker jag så tänk på det om du tänkt att bli modell börja med portträttbilder och hitta en egen karaktär.

"Ingen människa föds utan något vackert om det är inombords eller på utsidan spelar ingen roll det är lika vackert både och."



Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback